Week tegen Eenzaamheid

Van 1 tot en met 8 oktober is het Week tegen Eenzaamheid. Door het hele land is er dan extra aandacht voor het thema eenzaamheid. In Ridderkerk organiseren wij samen met partners diverse activiteiten waarbij u anderen kunt ontmoeten en nieuwe contacten kunt leggen. Doet u ook mee?

High Tea bij de Dames van Oost

Dinsdag 1 oktober van 10.00 tot 12.00 uur

De dames van Oost nodigen u uit om kennis te maken met hun gezellige groep van 50-plussers. Wekelijks komen de dames bij elkaar. Hun motto is: ‘leer elkaar kennen door met iedereen een praatje te maken’. De dames zijn creatief en houden ervan om een uitstapje te maken buiten of binnen Ridderkerk. Komt u ook gezellig naar de High Tea? Deelname is gratis!

Locatie: Ontmoetingsruimte, Jan Luykenstraat 1a

Aanmelden: Facet Ridderkerk

Diner bij Zoete Inval

Dinsdag 1 oktober van 16.30 tot 18.30 uur

In samenwerking met Stichting Pameijer en Stichting Present wordt er een diner georganiseerd in Trefpunt Oost. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar op uitnodiging. Kent u iemand die het gezellig vindt om mee te eten? Neem dan contact op met Henny de Wilt of Frances Kroeze van Facet Ridderkerk. De kosten voor deelname bedragen € 3,00 (ter plaatse te voldoen).

Locatie: Trefpunt Oost, Genestetstraat 2

Voorlezen aan volwassenen

Dinsdag 1 oktober van 10.30 tot 11.30 uur in de Bibliotheek AanZet Bolnes (Noordstraat 255a)

Woensdag 2 oktober van 14.00 tot 15.00 uur in de Bibliotheek AanZet Centrum (Sint Jirpslein 77)

Verhalen zijn leuk voor iedereen! Niet alleen om zelf te lezen, maar ook om naar te luisteren. Daarom kan iedereen van 55 jaar en ouder binnenkort genieten van mooie, spannende en ontroerende verhalen in de Bibliotheek AanZet in de wijken Centrum en Bolnes.

Verhalenverteller Nico van Lent trapt af op dinsdag in de Bibliotheek AanZet Bolnes. De volgende dag zal hij ook in het Centrum een verhaal voorlezen. Na het voorlezen gaan we met elkaar in gesprek over het beluisterde verhaal. Hoe was het? Was het einde zoals verwacht? Heeft iemand in de groep iets soortgelijks meegemaakt als de hoofdpersoon? Alles kan, alles mag. Na deze bijzondere aftrap zijn volwassen liefhebbers van verhalen voortaan om de twee weken welkom in de Bibliotheek AanZet Centrum en Bolnes. Deelname is gratis. Tot ziens in de bieb!

Aanmelden: Facet Ridderkerk

Buurtlunch

Woensdag 2 oktober van 11.00 tot 14.00 uur in WVC Bolnes (Noordstraat 255a)

Donderdag 3 oktober van 11.00 tot 14.00 uur in WVC De Fuik (Voorn 10)

Maandag 7 oktober van 11.00 tot 14.00 uur in Trefpunt Oost (Genestetstraat 2)

Het opbouwwerk van Facet Ridderkerk organiseert in samenwerking met andere organisaties in de wijken Bolnes, Drievliet en Oost een gezellige buurtlunch. Leer elkaar kennen in ongedwongen sfeer. Om 11.00 uur wordt u ontvangen met koffie. Om 12.30 uur gaan we aan tafel om van de lunch te genieten. Na de lunch is er een loterij met voor iedereen een prijs! Let op: er is plaats voor maximaal 50 gasten per lunch. De kosten voor deelname bedragen € 5,00 inclusief twee drankjes. Voor kinderen geldt een gereduceerd tarief.

Aanmelden: Vooraf aanmelden via . Inschrijven kan tot 25 september.

Aanmelden

Aanmelden voor de activiteiten kan bij Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350 of aan de balie van ons kantoor aan de Schoutstraat 5 in Ridderkerk.

Meer informatie

Voor meer informatie kan iedereen contact opnemen met Henny de Wilt of Frances Kroeze van Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350, of .

01 oktober 2019

QR Code