Vrijwilligersvacatures

Wil jij iets betekenen voor anderen, zoek je een nuttige tijdsbesteding, wil je ergens helpen of je kennis verbreden? In het vrijwilligerswerk zijn er diverse mogelijkheden.

Waak Maatje
Het Maasstadziekenhuis biedt vrijwilligerszorg aan mensen in hun laatste levensfase. Zij starten met Waak Maatje; gastgerichte vrijwilligers die er willen en kunnen ‘Zijn’ voor mensen die op korte termijn gaan sterven in het ziekenhuis, hospice of met terminale thuiszorg naar huis gaan. Dit is op oproepbasis. De essentie van de aanwezigheid is ‘Er Zijn’ zodat niemand alleen hoeft te zijn in de laatste levensfase in het ziekenhuis. Deelname aan een voorbereidende training van 4 bijeenkomsten in april 2024 en aan supervisie is verplicht. Er is ruime waardering voor het vrijwilligerswerk. Er geldt een kleding en hygiëne protocol.

Activiteitenbegeleiding
Op de locatie Franshalsstaat zijn vrijwilligers welkom die het leuk vinden om de cliënten van de dagbesteding te helpen bij hun activiteiten.
Maar let op!!! U moet wel houden van heerlijke bakgeuren, want er wordt veel gebakken op deze dagbesteding. Appeltaarten, koekjes, muffins, chocoladetaarten en nog veel meer. Ook maken we creatieve pakketjes voor opdrachtgevers. En er is ruimte voor een praatje en een lach. Kortom, gezellig samen dingen doen. Dagen en tijden bespreken we in goed overleg.

Chauffeur AutoMaatje
ANWB AutoMaatje is een vervoersservice waarbij vrijwilligers minder mobiele plaatsgenoten op verzoek vervoeren. Vrijwillige chauffeurs gebruiken daarvoor hun eigen auto en ontvangen een kleine onkostenvergoeding. Als vrijwilliger vervoer je de klanten met je eigen auto naar het ziekenhuis, de kapper, winkels of andere afspraken. Je hoeft geen lid te zijn van de ANWB om als vrijwilliger te starten. Je geeft zelf je beschikbaarheid aan.

Medewerker bar
Het verenigingsgebouw van het Schuttershuis in Ridderkerk-centrum heeft een gezellige ruimte met een bar die gerund wordt door een barteam. Het team heeft plaats voor versterking van een betrouwbare, serieuze maar ook gezellige barmedewerker. Het betreft de dinsdag-, of vrijdagavond van 19:00 uur tot +/- 22:00 uur. Je maakt deel uit van een leuk en sociaal team van vrijwilligers, die gezamenlijk de vereniging draaiend houden. Horeca-ervaring is niet nodig. We maken graag kennis met jou.

Penningmeester
De penningmeester van een kleine sportvereniging voor verstandelijk beperkten draagt graag dit voorjaar het stokje over aan een opvolger. Het zijn overzichtelijke taken zoals contributienota’s maken, de financiële boekhouding met behulp van een eenvoudig boekhoudprogramma, aanvragen en verantwoorden van de subsidie en deelnemen aan bestuursvergaderingen. Gemiddeld kost deze functie jou 1 tot 2 uur per week, deels zelf in te plannen. De leden sporten op maandagavond in De Fakkel.
Wil jij kennismaken met deze gezellige vereniging en kijken of dit iets voor jou is? Neem dan contact met ons op.

Preventief huisbezoek
Als vrijwilliger bezoek je senioren van 75 jaar en ouder. Aan de hand van een vragenlijst bespreek je onderwerpen op het gebied van wonen, (mantel)zorg en welzijn. Zo help je hen bekend te zijn met activiteiten, diensten en regelingen waar ze gebruik van kunnen maken. Op een uitnodigende wijze help je senioren om hun vragen en behoeften aan te geven. Je kunt jouw eigen tijd indelen, wel met een minimumaantal gesprekken per maand. Er is een kleine onkostenvergoeding.

Boodschappenmaatje
De Boodschappenservice is er voor senioren die door leeftijd of beperking aan huis gebonden zijn. Voor deze service zoeken we enthousiaste vrijwilligers die samen met deze kwetsbare inwoners, of voor hen boodschappen willen doen. Benzinekosten worden vergoed. Maak jij ouderen blij?

Heb je interesse in een vacature of wil je meer informatie, neem dan contact op met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180 – 430 440 of .
Of kijk voor andere leuke en boeiende vacatures op onze vacaturebank https://vacaturebank.facetridderkerk.nl .