Facet Vrijwilligerssteunpunt

Het Vrijwilligerssteunpunt is er voor de lokale ondersteuning en versterking van het vrijwilligerswerk in Ridderkerk.

Wil je graag aan de slag als vrijwilliger of ben je als organisatie op zoek naar vrijwilligers? Heb je vragen op het gebied van vrijwilligerswerk, bijvoorbeeld over hoe je goede afspraken maakt, hoe je vrijwilligers werft en bindt of welke vergoedingen er zijn? Wil je weten welke workshops en trainingen er zijn voor vrijwilligers, coördinatoren en besturen? Of heeft jouw organisatie behoefte aan extra ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

We staan voor jou klaar

Onze consulenten Vrijwilligerswerk Junaidah Beun, Conny Bothoff en Suat Tas staan voor jou klaar om je te adviseren en mogelijkheden te bespreken. Voor het vinden of plaatsen van vrijwilligersvacatures kun je direct terecht in de vacaturebank. Langskomen mag ook altijd! Je bent welkom tijdens onze kantooruren aan de Schoutstraat 5 in het Centrum van Ridderkerk. We raden je wel aan om eerst een afspraak te maken via 0180 – 430 440.

Aanbod

Naast het aanbod van scholing en lezingen binnen de Vrijwilligersacademie organiseren we ook activiteiten om het vrijwilligerswerk in de schijnwerpers en vrijwilligers in het zonnetje te zetten en om uitwisseling van kennis tussen organisaties mogelijk te maken, zoals:

• Informatie- en netwerkavonden voor besturen en vrijwilligerscoördinatoren van vrijwilligers- en professionele organisaties;
  • Ondersteunen bij de organisatie van de Vrijwilligersprijzen van de gemeente Ridderkerk;
  • Promotie-activiteiten.

Onze openingstijden