Voor vrijwilligers

Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk in Ridderkerk? Onze professionele, ervaren medewerkers staan voor jou klaar om samen de mogelijkheden te bekijken en je te adviseren. Voor vacatures kun je direct zoeken in de vacaturebank. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

Inschrijven als vrijwilliger

Door je in te schrijven bij het Vrijwilligerssteunpunt geef je onze medewerkers de kans je te helpen bij het zoeken naar een geschikte vrijwilligersplek. Je kunt je ook direct inschrijven via de vacaturebank. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

Tips voor vrijwilligers

Heb jij een vacature gevonden die bij je past, dan is het belangrijk om in een kennismakingsgesprek met de organisatie de wederzijdse verwachtingen en wensen af te stemmen. Bekijk onze tips voor vrijwilligers hier.

Cursussen, workshops, trainingen en e-learnings

Het hele jaar door organiseren het Vrijwilligerssteunpunt en andere Ridderkerkse vrijwilligersorganisaties diverse bijeenkomsten, workshops en cursussen. Het laatste aanbod vind je in de Vrijwilligersacademie.

Onze openingstijden

maandag t/m donderdag
9.00 uur tot 15.30 uur

vrijdag
9.00 uur tot 12.30 uur

Archief nieuwsbrieven

Februari 2023 over o.a. steunpakket energiekosten, verhoging vrijwilligersvergoeding, NLdoet 2023, win een Vrijwilligersprijs, workshops en scholing.

Maart 2022 over o.a. Vrijwilligerssteunpunt op Facebook, vrijwilligersvergoeding, NLdoet, vrijwilligersprijzen workshops, trainingen en tips voor een goede indruk.

November 2021 over o.a. de landelijke vrijwilligersdag, vrijwilligers in erfgoed en groen, vrijwilligersvergoeding en belasting.

Mei 2021 over campagne Mensen maken Ridderkerk, NLDoet, nuttige workshops en Dementievriendelijk Ridderkerk.