Fittest

De Fittest wordt één keer per jaar georganiseerd om te meten hoe het met de gezondheid van de Ridderkerkse burgers tussen de 65 en 75 jaar is. Daarnaast is het een mooie gelegenheid voor de deelnemers om kennis te maken met het bestaande beweegaanbod. De test wordt georganiseerd in samenwerking met Sportservice Zuid-Holland en gemeente Ridderkerk.

Inhoud

De Fittest is speciaal ontwikkeld voor de leeftijdsgroep 65-plussers. Om te voorkomen dat onnodige risico’s worden genomen, wordt door de deelnemers voorafgaand aan de test een formulier met een aantal vragen over de gezondheid ingevuld. Op basis van dit formulier en eventueel een gesprek met de aanwezige testarts wordt bepaald of een deelnemer aan de test mee kan doen.

De Fittest bestaat uit meerdere onderdelen: oog-handcoördinatie, lenigheid van de rug en schouders, reactiesnelheid, knijpkracht en uithoudingsvermogen. Deze metingen worden aangevuld met meting van uw bloeddruk, lengte en gewicht. De test duurt ongeveer anderhalf uur.

Na afloop van de Fittest worden de resultaten in een speciaal computerprogramma verwerkt. Aan de hand van de uitslag wordt duidelijk op welke testen de deelnemer in vergelijking met mensen van dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht beter dan, gemiddeld of minder dan gemiddeld scoort. De resultaten worden na afloop met de deelnemer besproken.

Fittest

De eerstvolgende Fittest wordt georganiseerd op vrijdag 23 februari 2024.

Art van de Velde

Wilt u meer informatie, aanmelden of vrijblijvend een persoonlijk gesprek? Neem contact op met Art.

Mail Art