Seniorensport

Geïnteresseerd in sporten en bewegen met andere 60-plussers? Facet Ridderkerk organiseert onder leiding van gediplomeerde sportinstructeurs diverse sport- en beweegactiviteiten. U hoeft niet altijd een goede conditie te hebben, want bij deze activiteiten staan ontspanning, plezier en sociale contacten centraal.

Fietsen

Vanaf 10 april 2024 gaat een groep elke woensdagmiddag lekker een stuk fietsen. Samen genieten zij van alle mooie fietsgebieden in de omgeving zoals de Hoeksche waard, Albrandswaard en de Dordtse Biesbosch.

Gymnastiek

Wilt u lekker in beweging blijven door middel van verschillende gymnastische oefeningen? Dat kan op diverse locaties in Ridderkerk. Er zijn verschillende groepen speciaal voor 60-plussers.

DansMee

De lessen DansMee zijn geschikt voor iedereen! Liefhebbers van dansen en muziek hebben bij DansMee de kans om allerlei volksdansen te leren. Dansen geeft plezier, ontspanning en iedereen kan het leren.

In samenwerking met Tennis Vereniging Reyerpark (TVR) organiseren we recreatie-tennis voor 60-plussers. Plezier in het spel en het op peil houden van de conditie staan centraal.

Yoga is wereldwijd heel populair. Iedereen kan het doen en de meeste oefeningen zijn vrij eenvoudig te leren en uit te voeren. Yoga leert ons om lichaam en geest met elkaar in balans te brengen.

Fittest

De Fittest wordt één keer per jaar georganiseerd om te meten hoe het met de gezondheid van de Ridderkerkse burgers tussen de 65 en 75 jaar is. Daarnaast is het een mooie gelegenheid voor de deelnemers om kennis te maken met het bestaande beweegaanbod.

Art van de Velde

Wilt u meer informatie, aanmelden of vrijblijvend een persoonlijk gesprek? Neem contact op met Art.

Mail Art

Bekijk de folder

Klik op het plaatje en download de folder.

Bekijk de Beweegposter

Klik op het plaatje en download de poster.