Buurtsportlocaties

Iedere dag voldoende bewegen hoort bij een gezonde leefstijl. Als je meer wil bewegen, hoef je echt niet persé naar de sportschool. Ook hoeft het niet veel te kosten en kan het altijd en overal, bijvoorbeeld op één van onze buurtsportlocaties in Bolnes of Slikkerveer. Doe mee aan de activiteiten en/of sport samen met je vrienden. Er zijn veel mogelijkheden, van voetbal en tennis tot skaten, basketbal en hockey. Er is voor iedereen wel iets te doen!

Buurtsportlocatie Bolnes

Op de buurtsportlocatie aan de Noordstraat in Bolnes vinden verschillende sport- en beweegactiviteiten plaats. De buurtsportlocatie biedt ruimte voor voetbal, (tafel)tennis, basketbal, hockey en korfbal. Kinderen, tieners en jongeren kunnen zich ook uitleven op het skatepark of gebruik maken van de speeltoestellen en kabelbaan. Je kunt ook sport- en spelmateriaal lenen!

Richard Krajicek Foundation

De buurtsportlocatie in Bolnes is een openbare sport- en beweeglocatie waar de Richard Krajicek Foundation haar naam aan heeft verbonden. De Richard Krajicek Foundation wil kinderen, tieners en jongeren stimuleren om sportief bezig te zijn. In wijken waar niet veel mogelijkheden zijn, wordt gezorgd voor een sociaal veilige situatie.

De toezichthouder Jamal Naser zorgt ervoor dat de buurtsportlocatie sociaal veilig is en dat iedereen er zich prettig voelt. Buurtbewoners die zich betrokken en medeverantwoordelijk voelen zijn van grote betekenis voor de buurtsportlocatie. De combinatiefunctionaris Jerry Tieleman is begeleider tijdens de organisatie van verschillende activiteiten en speelt een centrale rol in het activeren van de buurt.

Combinatiefunctionaris Bolnes

Heb je vragen of opmerkingen overde buurtsportlocatie Bolnes? Neem dan contact op met onze combinatiefunctionaris Jerry Tieleman!

Mail Jerry

Openingstijden

Op onderstaande tijden is er toezicht op de Buurtsportlocatie Bolnes en is de sport- en speluitleen geopend.

Oktober t/m maart
Maandag van 11.30 – 18.00 uur en dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag van
11.30 – 19.00 uur.

April t/m september
Maandag en dinsdag van 11.30 – 19.00 uur en donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag van
11.30 – 20.00 uur.

Buurtsportlocatie Slikkerveer

Op de buurtsportlocatie aan de Van Beethovenstraat in Slikkerveer vinden diverse sport- en beweegactiviteiten plaats, zowel doordeweeks als in het weekend. De buurtsportlocatie biedt ruimte voor (panna)voetbal, (tafel)tennis, basketbal en hockey. Daarnaast kunnen kinderen, tieners en jongeren gebruik maken van diverse speeltoestellen, zoals een kabelbaan en een skatepark.

Cruijff Court Foundation

De buurtsportlocatie in Slikkerveer is een openbare sport- en beweeglocatie waar de Johan Cruijff Foundation haar naam aan heeft verbonden. Een Cruijff Court is een moderne invulling van het welbekende trapveldje. Deze waren vroeger veel te vinden in buurten en wijken, maar moesten vaak plaats maken voor nieuwbouw. Met de Cruijff Courts wordt de functie van het oude trapveldje weer teruggebracht in de wijk. De kinderen uit de buurt krijgen een goede en veilige plek om te sporten en bewegen. Door de samenwerking met de buurt, gemeente, scholen, sportverenigingen en het lokale bedrijfsleven, heeft het Cruijff Court ook een belangrijke sociale functie in de wijk.

Combinatiefunctionaris Slikkerveer

Heb je vragen of opmerkingen overde buurtsportlocatie Slikkerveer? Neem dan contact op met onze combinatiefunctionaris Coen van der Waal!

Mail Coen

Openingstijden

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is er van 11.00 tot 20.00 uur toezicht op de Buurtsportlocatie Slikkerveer en is de sport- en speluitleen geopend.

De beheerder en Johan Cruijff Coach Marcel Beerman zorgt ervoor dat de buurtsportlocatie sociaal veilig is en dat iedereen er zich prettig voelt. Buurtbewoners die zich betrokken en medeverantwoordelijk voelen zijn van grote betekenis voor de buurtsportlocatie. De combinatiefunctionaris Max de Vette is begeleider tijdens de organisatie van verschillende activiteiten en speelt een centrale rol in het activeren van de buurt.

Calisthenics

Wat in juni 2021 begon met een projectplan van enkele studenten voor hun opleiding, is inmiddels realiteit: een calisthenicspark in Ridderkerk. In hun plan beschreven de studenten onder andere de meerwaarde, de kosten en de haalbaarheid van een calisthenicspark. Ruim een half jaar later staat het calisthenicspark er en kunnen inwoners van Ridderkerk er kosteloos gebruik van maken.

Calisthenics is een vorm van krachttraining waarbij de oefeningen worden uitgevoerd met minimaal gebruik van apparatuur. Er wordt met name gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht.

Voor het calistenicspark is een bijdrage gekregen vanuit de voucherregeling beweegvriendelijke leefomgeving wat mede mogelijk is gemaakt door de provincie Zuid-Holland en Team Sportservice. Aangevuld vanuit de gemeente Ridderkerk en het sportakkoord is het gelukt de begroting rond te krijgen.

Meer informatie

Heb je vragen of opmerkingen over het Calisthenicspark in Ridderkerk? Neem dan contact op met Brendon Tholenaars!

Mail Brendon

Opening Calisthenics

[mecdivi_MECShortcodes disabled_on=”off|off|off” _builder_version=”4.4.2″ hover_enabled=”0″ _i=”1″ _address=”1.1.7.0.1″ /]