Aangepast bewegen

Heeft u moeite om met de reguliere beweeglessen mee te komen? Dat kan zijn door fysieke of mentale problemen of omdat u zich gewoon prettiger voelt bij een bepaalde activiteit. Dan bieden wij verschillende mogelijkheden aan om toch lekker in beweging te blijven. Zo hebben wij stoelyoga, aangepaste gymnastiek, Project 0180 en wandelen met de Nationale Diabetes Challenge.

Regelmatig bewegen heeft een positieve invloed op de gezondheid en is nog leuk ook. Dit geldt voor jong en oud, chronisch ziek of niet. U zult zien dat u zich een stuk prettiger voelt als u regelmatig in beweging komt en blijft. Al onze activiteiten zijn in groepsverband. Naast bewegen is er aandacht voor het sociale aspect.

Stoelyoga

Zou u vaker ontspannen willen zijn, levenslustig en vol energie? Zou u op een eenvoudige en toegankelijke manier willen werken aan uw lichamelijke conditie en tegelijkertijd rust in het hoofd willen ervaren? Dan zijn de stoelyogalessen in combinatie met ontspanningsoefeningen speciaal voor u.

Aangepaste gymnastiek

De aangepaste gymnastieklessen zijn gericht op senioren die via een speciaal aangepast programma hun conditie op pijl willen houden.

Project 0180 voor mensen met een licht verstandelijke beperking

Project 0180 is voor mannen en vrouwen vanaf 18 jaar (met een lichte verstandelijke beperking) en is erop gericht om je sociale weerbaarheid te vergroten, je grenzen aan te geven en meer zelfvertrouwen te krijgen.

Nationale Diabetes Challenge

De Nationale Diabetes Challenge (NDC) is een initiatief van de Bas van de Goor Foundation (BvdGF). In Ridderkerk werken de huisartsen die aangesloten zijn bij Zorggroep en Facet Ridderkerk samen. Tijdens de NDC werken mensen met diabetes samen met hun zorgverlener aan een betere kwaliteit van leven. Want wandelen maakt fitter en vrolijker.

Art van de Velde

Wilt u meer informatie, aanmelden of vrijblijvend een persoonlijk gesprek? Neem contact op met Art.

Mail Art

Bekijk de folder

Klik op het plaatje en download de folder.