Geen evenementen gevonden!

Hulp bij financiën en administratie

Heeft u moeite bij het invullen van de jaarlijkse belastingaangifte of lukt het u niet om uw administratie op orde te houden? Vindt u het lastig om ingewikkelde brieven te lezen of wilt u weten voor welke regelingen u in aanmerking komt? Onze sociaal werkers ouderen helpen u hier graag bij. Op deze pagina vindt u meer informatie over:

Belastingservice

Heeft u moeite met het invullen van de jaarlijkse belastingaangifte? Doe een beroep op onze belasting vrijwilligers. De kosten bedragen € 7,50 per aangifte. Let op: de aangiftes kunnen wij alleen voor u invullen als u in het bezit bent van een geldig DigID. Heeft u geen DigID, dan kunnen wij u helpen deze aan te vragen. Maak een afspraak met één van onze vrijwillige adviseurs.

Belastingspreekuur

Heeft u vragen over toeslagen, DigID of andere zaken van de Belastingdienst? Sluit aan bij het belastingspreekuur. Onze goed geschoolde vrijwilligers helpen u verder. Het gesprek tijdens het spreekuur is gratis. Als uiteindelijk blijkt dat er aangifte inkomstenbelasting moet worden gedaan, helpen zij u daarbij. De kosten bedragen dan € 7,50. Er wordt ook gecheckt of u in aanmerking komt voor lokale vergoedingen of kwijtschelding.

Meld u aan voor het belastingspreekuur

Thuisadministratie

Als u het ordenen en bijhouden van uw administratie en/of het lezen van ingewikkelde brieven lastig vindt, helpt de thuisadministratie om uw administratie weer overzichtelijk te krijgen. Zo voorkomt u betalingsachterstanden en andere ongemakken. U krijgt tevens ondersteuning bij het aanvragen van (minima) regelingen. Vrijwilligers verzorgen, onder de coördinatie van een sociaal werker ouderen, de thuisadministratie. Bij het ordenen wordt gebruik gemaakt van de thuisadministratiemap van Facet Ridderkerk. De kosten voor deze map bedragen € 7,50. Cliënten betalen aan de vrijwilliger reiskosten als de vrijwilliger met de auto komt.

Ik wil graag hulp bij mijn administratie