Seniorenpodcast

Podcasts die we lanceerden tijdens de coronapandemie zijn ook nu nog actueel. Sociaal werkers ouderen van Facet, Frances Kroeze en Henny de Wilt, voeren interessante gesprekken en interviews met experts over verschillende onderwerpen.

Podcast over zingeving

Frances Kroeze en Henny de Wilt van Facet Ridderkerk gaan in deze afleveringen in gesprek met Piet de Vries, theoloog en adviseur bij het interkerkelijk diaconaal beraad, over zingeving en eenzaamheid.

Podcast over levenstestament

Sociaal werker ouderen Ilse Schoolenberg en Esther de Meza, mantelzorgconsulent van Karaat Mantelzorg gaan in gesprek met notaris Tup Jansen van Notariskantoor Jansen in Ridderkerk over het onderwerp  (levens)testament.

Podcasts over Rouw en verlies

Henny en Frances hebben een podcast opgenomen over rouw en verlies. In deze podcast spreken zij rouwtherapeut Masé Sutterland over dit onderwerp.

Deel 1: Rouw en verlies

Deel 2: Rouw en verlies in combinatie met eenzaamheid

* Het gedicht komt uit het boek ‘Natriltijd, Terugbuigen na de storm’ van Riet Fiddelaers-Jaspers.

Podcasts over vriendschap

In oktober lanceerden de sociaal werkers ouderen podcasts over vriendschap. Vind je jezelf goed genoeg om een vriend te zijn? We geven voorbeelden van onszelf en wat theorie. Het eerste deel gaat over wat vriendschap is. In het tweede deel steken we dieper en komt grenzen aangeven nadrukkelijk aan bod.

Deel 1: Vriendschap

Deel 2: Vriendschap en grenzen aangeven

0 reacties

Een reactie versturen

Reageren?

De dames zijn sociaal wekers ouderen, maar wat ze bespreken in de podcast is eigenlijk voor alle doelgroepen. Wij hopen dat de luisteraars van de podcast reageren. Dat kan via een telefoontje (0180 – 432 350) of per e-mail.