Facet Ridderkerk annuleert activiteiten en sluit accommodaties

Laatste update: zondag 15 maart 2020 om 21.00 uur

Vanuit de richtlijnen van het RIVM om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen, heeft Facet Ridderkerk besloten om eerder genomen maatregelen nog verder aan te scherpen. Dit betekent dat met ingang van maandag 16 maart wij alle activiteiten waar mensen samenkomen annuleren: zowel in onze wijkcentra, als in en om de jeugdsozen en de kantoren aan de Schoutstraat 1c en Schoutstraat 5. Deze richtlijnen gelden tot nadere berichtgeving.

Accommodaties

De wijkcentra ‘Wijkcentrum West’ en ‘WVC Bolnes’ sluiten de komende periode hun deuren, evenals de Loods en de jongerencentra. De activiteiten van Facet die in ‘De Fuik’, ‘De Klinker’, ‘WVC Slikkerveer’ en ‘Trefpunt Oost’ worden georganiseerd worden afgeblazen. Ook de kantoren aan de Schoutstraat 5 en Schoutstraat 1c sluiten. De buurtsportlocaties in Slikkerveer en Bolnes blijven geopend, maar er is geen beheer en/of toezicht aanwezig.

Individuele afspraken en groepsbijeenkomsten

In geval van individuele afspraken, groepsbijeenkomsten en -trainingen worden betrokkenen persoonlijk geïnformeerd en wordt gezocht naar een passende oplossing. Dit kan een verplaatsing van de bijeenkomst(en) zijn, maar ook een telefonische afspraak. Ook worden er geen huisbezoeken meer afgelegd, ontvangen wij geen mensen op onze kantoren en stoppen de ambulante werkzaamheden.

We sluiten, maar zijn nog steeds bereikbaar!

Ondanks dat wij de deuren van onze accommodaties sluiten en activiteiten annuleren, roepen wij iedereen op om naar elkaar om te blijven kijken. Dat blijven wij ook doen! Onze medewerkers blijven bereikbaar en zullen zoeken naar andere manieren om signalen op te vangen en gewenste ondersteuning te blijven bieden. Dat kan de komende periode via de telefoon of digitaal.

Dit besluit is op zondag 15 maart genomen, maar we blijven alert op berichtgeving en richtlijnen van het RIVM. We zullen besluitvorming wanneer nodig hiernaar aanpassen en hierover tijdig onze netwerken informeren.

Heeft u vragen? Neem contact met ons op via 0180 – 432 350 of via 06 – 43 21 90 99.

Repair Café Ridderkerk

Repair Café Ridderkerk Zaterdag 30 maart van 9:30 tot 12:00 uur is het Repair Café Ridderkerk geopend. Heeft u...