Niemand vertelt je hoe het moet

In het najaar starten Facet Ridderkerk en Karaat Mantelzorg met een cursus ‘Niemand vertelt je hoe het moet’ voor mensen die een dierbare verloren zijn. De cursus bestaat uit acht bijeenkomsten.

Heeft u iemand verloren door overlijden en heeft u behoefte aan ondersteuning en gesprekken? Het kan helpen om in gesprek te gaan met anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Het verlies kan nog maar een paar maanden terug zijn geweest, maar kan ook wat langer geleden zijn. Tijdens de bijeenkomsten krijgt u zicht op uw eigen rouwproces en handreikingen hoe nu verder te gaan. Thema’s die u mag verwachten zijn ‘zorg voor uzelf’, ‘bijzondere dagen’ en ‘toekomstperspectief’. Masé Sutterland begeleidt de bijeenkomsten. Zij maakt gebruik van creatieve werkvormen en beeldend materiaal in het verwerkingsproces. Met haar warme karakter geeft zij deskundige begeleiding van hart tot hart.

• 14 oktober
  • 21 oktober
  • 28 oktober
  • 4 november
  • 11 november
  • 18 november
  • 2 december
  • 9 december

10.00 uur – 12.00 uur (inloop 9.45 uur)

Trefpunt Oost

Aanmelden en kosten

Aanmelden voor deze cursus kan via , 0180 – 432 350 of aan de receptie van Facet Ridderkerk, Schoutstraat 5 te Ridderkerk. De kosten voor deelname bedragen € 25,00 voor acht bijeenkomsten. Na aanmelding nemen wij contact met u op. Er is plaats voor maximaal 12 deelnemers, waarbij deelnemers die zich vorig jaar hebben ingeschreven voorrang krijgen.

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Mineke Boon, mantelzorgconsulent van Karaat Mantelzorg, Henny de Wilt of Frances Kroeze, ouderenadviseurs van Facet Ridderkerk, via  0180 – 432 350.

14 oktober 2021

Reactie verzenden