Nationale Sportweek

Nationale Sportweek ook in Ridderkerk

Ook Ridderkerk viert de Nationale Sportweek van 18 tot en met 27 september. De Nationale Sportweek is een initiatief van NOC*NSF en de organisatie wil hiermee zoveel mogelijk mensen inspireren om een leven lang te genieten van plezier van sport. Want bewegen is niet alleen gezond, het is ook leuk.

Sporten in Ridderkerk

Verschillende sportaanbieders zetten deze week de deuren voor je open en verwelkomen jou graag.  Een mooie kans om gemakkelijk nieuwe sporten uit te proberen. Neem vooral iemand mee, want samen sportplezier beleven is nog veel leuker. In Ridderkerk doen Fleur de Lis, Upstairs Dance & Fit,  KCR, Saturnus ’72, Skanders, D ‘Oudelande, Jongerenwerk, HSW Krav Maga, Portes Du Ski en de Hole Ridders en mee aan de Nationale Sportweek. Bekijk het complete programma via www.facetridderkerk.nl/nationale-sportweek.

Ook sporten in de Brede School

Ook de Brede School Ridderkerk haakt in op de Nationale Sportweek. De Brede School werkt themagericht en daarom staat dit eerste blok ‘bewegen’ centraal en worden extra sport- en beweegactiviteiten aangeboden. Bekijk het programma op www.bredeschoolridderkerk.nl. Het nieuwe blok start 21 september. Inschrijven voor verschillende activiteiten is nog mogelijk.

Beach Week

Net als vorig jaar organiseert Facet Ridderkerk i.s.m. Saturnus’72 Ridderkerk Beach Handbal.
Deze week krijgen leerlingen van de bovenbouw van Ridderkerkse basisscholen clinics Beach Handbal.

Voor meer informatie kan iedereen terecht bij Terry Wisse, verenigingsondersteuner en combinatiefunctionaris bij Facet Ridderkerk, via 0180 – 432 350 of .

Bekijk hier het complete programma

Meer informatie

De Nationale Sportweek is een landelijk initiatief van NOC*NSF en wordt al 17 jaar georganiseerd. Het sportevenement zet in heel Nederland een week lang sporten in de etalage. Sportverenigingen en andere organisaties openen hun deuren en verzorgen onder meer sportclinics en -demonstraties.

18 september 2020 - 27 september 2020

All Day