Jongerencoaching

Jongerencoaching is er voor alle jongeren van 12 tot 27 jaar in Ridderkerk. Ben je op zoek naar iemand die je kan ondersteunen bij vragen waar jij tegenaan loopt? Onze jongerencoaches helpen je graag!

Werkwijze

Je kunt bij de jongerencoaches terecht met vragen over onder andere school, vriendschappen, wonen, seksualiteit, schulden, zwangerschap, problemen thuis en gescheiden ouders. Het kan gaan om korte vragen waarbij de jongerencoaches jou kunnen voorzien van informatie die je op dat moment nodig hebt, maar ook voor langdurige ondersteuning om er voor te zorgen dat jij jouw doel behaalt, bijvoorbeeld bij het opbouwen van meer zelfvertrouwen. De jongerencoaches streven er naar om iedere jongere in zijn of haar kracht te zetten.

De jongerencoaches willen met hun laagdrempelige aanbod onder meer schoolverzuim en uitval van jongeren voorkomen, sporten en bewegen stimuleren en ondersteunen jongeren bij het vinden van een passende sport- of beweegactiviteit. Ook staan zij als talentmakelaar klaar om de jongeren te helpen bij de ontwikkeling van hun talenten.

Coaching wordt geboden naar aanleiding van vragen en problemen van jongeren op ieder levensgebied. Door contact met de jongeren krijgt de jongerencoach zicht op de leefsituatie en biedt hij of zij een individueel coachingstraject aan. De jongerencoach geeft richting en sturing aan jongeren in het kader van hun ontwikkeling. Hierbij wordt de stijl van coaching aangepast aan de vraag van de jongeren. Waar nodig wordt externe hulpverlening ingeschakeld en samengewerkt met ketenpartners. In de meeste gevallen is een coachingstraject kort en intensief (3 tot 6 maanden). De jongerencoaches doen wat nodig is, ontdekken wat er kan en laten los waar mogelijk. Ook na afloop houdt de jongerencoach de jongere in het vizier.

Informatie voor professionals

De jongerencoaches zijn voor professionals en ketenpartners een betrokken adviseur en consultant en staan klaar om mee te denken in casuïstiek. De jongerencoaches hebben een groot netwerk aan professionals en samenwerkingspartners in de regio en een goed overzicht en kennis van de sociale kaart in de regio Ridderkerk.

Aanbod op maat

De jongerencoaches bieden op aanvraag inloopspreekuren en groepscoaching op (middelbare) scholen aan.

Evina Beekink

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met onze jongerenwerker Evina!

Mail Evina