Activiteiten

Tieners en jongeren van 10 tot 23 jaar hoeven zich niet te vervelen in Ridderkerk. Het jongerenwerk organiseert verschillende activiteiten in de Brede School, vakantie-activiteiten, voorlichtingen en meidenwerk. Deze activiteiten hebben als doel kennismaking met de jongerensoos, sociale contacten bevorderen, een nuttige vrijetijdsbesteding, het opdoen van algemene kennis en talentontwikkeling. Ook biedt het jongerenwerk ondersteuning bij huiswerk.

Brede School

De Brede School biedt activiteiten die worden georganiseerd om kinderen te ondersteunen in de fysieke, emotionele en sociale ontwikkeling. Dat doen we door ons te focussen op de pijlers van positieve gezondheid. Het jongerenwerk levert hier een bijdrage aan door diverse activiteiten te organiseren voor kinderen uit groep 7 en 8.  De activiteiten welke na schooltijd georganiseerd worden vinden o.a. plaats in de jongerensoos in de wijk en zijn terug te vinden op www.bredeschoolridderkerk.nl

Naast het aanbod op het basisonderwijs verzorgd het jongerenwerk ook Brede School aanbod op het voortgezet onderwijs. Zowel onder schooltijd als hierna kun je deelnemen aan verschillende activiteiten welke positieve gezondheid bevorderen. Dit aanbod is terug te vinden op www.jong-ridderkerk.nl

Jongerenwerker Shanice

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met onze jongerenwerker Shanice!

Vakantie-activiteiten

Samen met het opbouwwerk, de combinatiefunctionaris, jongeren, buurtbewoners en partners organiseert het jongerenwerk vakantieactiviteiten, zoals dansen, knutselen, koken, lasergamen en uitstapjes.

Jongerenwerker Katyana

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met onze jongerenwerker Katyana!

Voorlichting

Het jongerenwerk geeft voorlichting op basisscholen, het voortgezet onderwijs, in de jongerensoos of in jongerencentrum ‘De Loods’. De voorlichtingen gaan over onderwerpen als financiën, middelengebruik, social media, (online) veiligheid, sexting, grooming, loverboys, seksuele ontwikkeling en relaties. Soms geven de jongerenwerkers de voorlichting zelf, andere keren in samenwerking met partners als de politie, hulpverleners of het consultatiebureau. Met deze voorlichtingen wil het jongerenwerk inzicht bieden, informatie verstrekken, aanwijzingen geven en kennis, houding of gedrag van jongeren beïnvloeden.

Jongerenwerker Katyana

Huiswerkbegeleiding

Heb jij ondersteuning nodig bij het plannen van jouw huiswerk, het leren leren of heb je vakinhoudelijke vragen? Ben je het overzicht even kwijt omdat je te veel huiswerk hebt? Of heb je behoefte aan wekelijkse begeleiding omdat jij je thuis niet zo goed kunt concentreren? Dan kun je iedere maandag (Bibliotheek AanZet) en donderdag (soos Het Hooftkwartier) van 16.30 tot 17.30 uur terecht bij onze jongerenwerker Saif Gaffar. Iedereen is welkom!

Jongerenwerker Evina

Wil je meer weten over huiswerkbegeleiding? Neem contact op met Evina!

Only for girls!

Speciaal voor de meiden organiseert het jongerenwerk verschillende activiteiten als workshops dans, zang, make-up, fotografie of sieraden maken. Ook is er dinsdag om de week ‘Only 4 Girls’ in Het Hooftkwartier. Meiden vanaf 12 jaar kunnen tijdens de inloopavonden werken aan hun talenten, creativiteit of gewoon gezellig samen zijn in een ongedwongen sfeer. Voor meiden uit groep 7 en 8 worden er activiteiten aangeboden in de Brede School. Jaarlijks staan er ook themabijeenkomsten en uitjes op het programma, die de meiden samen met de jongerenwerkers en vrijwilligers organiseren.

De jongerenwerkers creëren een veilige en vertrouwde omgeving voor de meiden waarin alle meidenonderwerpen, zoals relaties, school, werk en intimiteit, bespreekbaar zijn. Zij bieden de meiden een luisterend oor, geven praktische adviezen en informatie en kunnen eventuele problemen tijdig signaleren.

De meideninloop is vrij toegankelijk voor de meiden en aanmelden is niet nodig.

Tijden Only 4 Girls!

Dinsdag om de week van 18.30 tot 20.30 uur.

Shanice Birahij

Wil je meer weten over Only for Girls? Neem contact op met Shanice!